Im prościej, tym lepiej. Wdrażanie iPhona, iPada czy Mac’a jako urządzenia typowo służbowego nie powinno być trudne, ale jest. Jak sobie z tym poradzić?
Uruchamianie nowego urządzenia mobilnego rozpoczyna się od podłączenia do Internetu. Potem logowanie na konto użytkownika. No właśnie użytkownika. Skąd wziąć konto użytkownika dla urządzeń Apple??? Konsumencko, zakładamy nowe Apple ID. Jednak w firmie, takie konto to więcej problemów niż korzyści.
Dlaczego?
Urządzenie finansuje firma, a jedocześnie oddaje zarządzanie w ręce swojego pracownika. Jego Apple ID powiązane jest ze służbowym urządzeniem. Firma nie może nawet zmienić PINu, ani wykonać wymazania zawartości, jeśli użytkownik nie wyrazi zgody, czyli nie udostępni telefonu.
Tak nie musi być.
Microsoft 365 – jako centralna platforma zarządzania tożsamością w naszej firmie – pozwala na integrację z usługami Apple. Dzięki temu użytkownik nie korzysta już z konsumenckiego Apple ID, tylko z konta w naszej firmie, zawierającego firmową domenę. Logując się po raz pierwszy do nowego urządzenia, pracownik otrzyma automatycznie konto w usługach Apple o tej samej nazwie, co w Microsoft 365. Jeden login to duże ułatwienie.
Reszta zależy już tylko od modelu zarządzania. Konto służbowe nie umożliwia samodzielnego instalowania aplikacji, ponieważ to firma decyduje, jak powinien być używany telefon czy iPad. Firma decyduje również o ograniczeniach, jakie zostaną zastosowane i dla jakiej grupy użytkowników.
Tak powinno wyglądać profesjonalne wdrażanie mobilnych urządzeń w organizacji.
Co dla użytkownika jest łatwe, od strony technologii może być złożone. Konfiguracja federacji Apple / Microsoft może być sprawnie wdrożona przez RedFlag.
Sprawdź video na You Tube